úterý 20. srpna 2013

HRAD-BÍTOV :O)

Tak chřipka zatím stále nade mnou vítězí a já bojuji s teplotama.Ted mě je trochu lépe a tak honem šup sem na blog honem dohnat resty :o)
Na Hradě Bítov už jsem sice byla ale protože se mě tam líbilo tak jsem chtěla aby ho viděla i má maminka a tak jeden den hned brzy ráno jsme vyrazili aby ta hrozná tropická vedra jsme pak mohli zase přečkat u vody..
Uvnitř se fotit nesmí a tak aspon pár foteček z okolí hradu.http://www.hradbitov.cz/
Na tomto hradu se předloni točila i pohádka Tajemství staré bambitky kde hrál Tomáš Klus :o)

Hrad má 4 okruhy a já jsem si opět zvolila okruh 1  Paláce :o) a 4 okruh se strašidly byl v ceně prvního :o)
Okruh s mučírnou a zbrojnicí mě moc neláká i když příště už ..... :o)))
Palác okruh 1 - hlavní prohlídkový okruh.
 Palácové interiéry Vás upoutají rozsáhlou novogotickou iluzivní výmalbou jednotlivých sálů a salonků v přízemí a v prvním patře. Výmalba k nerozeznání napodobuje obklady stěn dřevem, kamenem či štukem. Místnosti jsou vybaveny stylovým, historickým nábytkem, odrážejícím jednotlivá období slohů. V přízemí saly terreny uvidíte atypickou kolekci osvětlovadel, vyrobených z kolorovaného plechu. Ve druhém patře se nachází rozsáhlá zoologická sbírka tuzemských i cizokrajných zvířat a trofejí, založená bratry Vladimírem a Otakarem z Daunu, kteří procestovali velkou část světa. Poslední soukromý majitel hradu (do roku 1945) velkoprůmyslník baron Jiří Haas z Hasenfelsu byl také velkým milovníkem zvířat a kromě toho, že na hradě založil soukromou zoologickou zahradu (jednu z největších v té době na kontinentě), rozšířil také sbírku obou bratrů, zejména o největší sbírku vycpaných psů na světě, čítající 51 psů nejrůznějších ras. 
Na závěr prohlídky je připojena hradní panská kuchyni, provozovaná od 19. století v severním křídle hradu. Natáčela se zde pohádka Tajemství staré bambitky (2011).



Ve 4 okruhu v podzemí bydlí různé příšery  :o)



Zrovna tam probíhala i výstava pokojíčků pro panenky kde jsem si pořídila hodně foteček ale ty Vám ukážu zase příště :o)
Mějte se krásně a  báječně :o)
 Martina

13 komentářů:

  1. Martinko, moc tě zdravím po dovolené a mrzí mě, že stůněš! Ať ti je brzo líp. Jinak jsem si u fotek ráda zavzpomínala, na Vranově, Bítově jsme byli před...raději to nebudu počítat, byla jsem malá holka a mám hezké vzpomínky.
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko děkuju :o)
      Letí ten čas jako bláznivý -- také už poslední roky to zpětně moc nepočítám :o))
      Měj se moc krásně :o)

      Vymazat
  2. Pěkně zmapovaný výlet Marti. Tam jsem ještě nebyla, aspoň takhle jsem se pokoukala:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  3. Martí,
    to mne moc mrzí, že tě ta chřipka stále takhle zlobí. :-( Ale ono se říká, že každá nemoc je v létě mnohem horší než v zimě. :-( Doufám, že ti dá brzy sbohem. ;-)

    Hrad Bítov je krásný a na pohádku s T. Klusem jsem také koukala a byla pěkná! :-)
    Panečku to byl ale výlet. :-) Také jsme letos chtěli jet na nějaký hrad, jenže taťku chytla lenivá a nikam se nejelo, tak snad příště. :-) Ale aspoň se kochám u tebe. :-)

    A jsem moc zvědavá na ty fotky s pokojíčky pro panenky. :-)

    Ahooooooooooooooooooooooj a brzy se uzdrav. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Šári jsem ráda že ted opravdu nejsou ta vedra neumím si představit bojovat s horečkou ve vedrech :o(
      Výlety po památkách ty já mám moc ráda :o)Tak to jsem ráda že jsi se aspon trošku pokochala :o)
      Budu se snažit ty fotečky vložit už zítra :o)
      Ahoooooooj Šári a děkuju :o)

      Vymazat
  4. Martinko, na Bítově jsem ještě nebyla, podle tvých fotek to tam vypadá nádherně .... držím palečky, ať jsi co nejdřív fit .... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Marki :o) Je to tam opravdu krásné a okolo spousta lákadel na výlety :o) Ovšem letos bylo tak krásně že jsme to spíše prováleli u vody :o))

      Vymazat
  5. Marti at je brzy lépe!Krásná místa jste prošli.Moc zdravím Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Věrko :o) Je tam opravdu krásně--doporučuju :o))

      Vymazat

Děkuji Vám za Vaše milé komentáře :o)
Občas jsem ve skluzu trošku s odpovídáním ale čtu Vás všechny poctivě hned ♥